Skip to main content
Změna a storno letenky

Jak mám postupovat, když chci změnit letenku?

Za účelem uskutečnění změny vaší letenky je třeba kontaktovat náš Zákaznický servis s požadavkem na změnu na konkrétní data/novou destinaci. V případě, že letecká společnost změny povoluje, naši specialisté vám vypočítají cenu, za jakou lze změnu provést.

V urgentních případech mimo naše otevírací hodiny můžete se žádostí o změnu kontaktovat přímo dopravce.

Je možné změnit data letence?

Letenky mohou být měnitelné a neměnitelné - tuto informaci můžete ověřit hned při jejím objednávání kliknutím na "Podmínky dopravy" v rezervačním formuláři. Následně se vám zobrazí buď link na webstránku přepravce s bližšími informacemi, nebo se vám načtou konkrétní podmínky vaší letenky v anglickém jazyce přímo ze systému. V takovém případě jsou podmínky změn uvedeny pod bodem 16 – Penalties. V případě, že potřebujete s vyhledáváním informací poradit, kontaktujte náš Zákaznický servis.

Jaký je postup při změně jména na letence?

Změna jména cestujícího není u většiny klasických leteckých společností povolena. Je to všeobecná podmínka leteckých společností, kterou Pelikán nemůže ovlivnit. Výjimku tvoří nízkonákladoví přepravci, kteří přepis jména umožňují za poplatek. Korekci jména (do 3 písmen) nebo změnu jména po sňatku vám rádi ověříme s leteckou společností.

Je možné koupit otevřenou letenku, bez fixního data letů?

Rezervace letenky bez fixního data není možná.

Změna data odletu je za určitý poplatek možná jen u měnitelných letenek.

Pelikán jako jediný na trhu nabízí možnost zakoupit si k letenkám službu „Změna z jakéhokoli důvodu.“ S touto službou máte k dispozici kredit ve výši 80% z ceny rezervace. Změnit můžete například den odletu, jméno, ale také destinaci či leteckou společnost. Shrnuli jsme vám hlavní podmínky služby:

- Změnit lze jakékoli prvky z rezervace do 3 dnů (72 hodin) před prvním odletem. Po odletu do dané destinace službu nelze využít.

- Platí pouze na jednorázovou změnu

- Nelze provést několik změn ani v případě, že při první změně nebyl vyčerpán celý kredit.

- Neplatí pro upgrade letenky do vyšší třídy.

Nevyhovuje mi let na letence a rád bych ho vynechal, je to možné?

Lety na letence je třeba využít přesně v takovém pořadí, v jakém byly zakoupeny. V případě vynechání některého z letů může letecká společnost automaticky zmrazit vaši letenku a tím vám zamezit nástupu na zbývající lety z rezervace. Výjimku tvoří některé nízkonákladové letecké společnosti.

Jaký je postup při stornování letenky?

V případě, že nemůžete nastoupit na cestu, kontaktujte co nejdříve náš Zákaznický servis pro ověření, zda je vaše letenka refundovatelná a za jakých podmínek. Pro závazné zrušení letenky je ještě před odletem zapotřebí vyplnit náš elektronický storno formulář. Po přijetí dobropisu k letence nás kontaktujte v případě, že máte zakoupené pojištění STORNO nebo ISTOTA a chcete si u nich uplatnit pojistnou událost. Letenky nízkonákladových společností jsou podle jejich přepravních podmínek zpravidla nestornovatelné a nerefundovatelné.

Kdy nejpozději mohu stornovat letenku?

Letenku doporučujeme stornovat nejpozději 24 hodin před odletem v rámci otevíracích hodin našeho Zákaznického servisu.

Jak dlouho trvá vrácení peněz při stornu letenek?

Tento proces může trvat standardně kolem 6-8 týdnů v závislosti na tom, jak rychle Pelikán obdrží refundaci od letecké společnosti. Ve výjimečných situacích může být tato doba prodloužena.

Co znamená že letenka je nerefundovatelná?

Hodnota letenky je nevratná. Vrátit se vám v tomto případě mohou jen některé nevyužité letištní poplatky.

Byly informace na této stránce užitečné?