Skip to main content
Check-in

Co je check - in? Jaké formy check - in rozlišujeme?

Check-in je proces registrace cestujícího na let, který již má zarezervovaný a zaplacený. Jedná se o poslední kontrolu informací před odletem cestujícího, na jejímž konci obdrží palubní lístek (tzv. boarding pass), kterým se prokáže před vstupem na palubu letadla.

Check-in lze provést několika způsoby, například na letišti, online na stránce leteckého dopravce nebo přes mobilní aplikaci aerolinií. Možnosti a jejich podmínky určují letecké společnosti.

Je online check-in povinen? Kdy bude dostupný?

Provedením online check-in v případě nízkonákladových leteckých společností (jako např. Ryanair, Wizzair, Easyjet...) se vyhnete dalším poplatkům na letišti. Z tohoto důvodu vám online check-in doporučujeme určitě provést. Přihlašovací údaje naleznete v potvrzovacím e-mailu s předmětem: "Váš zakoupený let a přístupové údaje:"

U klasických leteckých společností zpravidla není online check-in povinen. Standardně bývá zpřístupněn 48-24 hodin před odletem a lze jej provést až do 3 hodin do odletu prvního letu (v závislosti na konkrétní letecké společnosti). Po úspěšném provedení check-in procesu (odbavení) vám letecká společnost vygeneruje palubní lístek (boarding pass), který je třeba mít s sebou vytištěn nebo v elektronické podobě/v mobilní aplikaci přepravce. Máte-li letenku, při které jednotlivé úseky provozuje více leteckých společností, možnost online check-inu k dispozici většinou není. Odbavit se musíte přímo na letišti na přepážce letecké společnosti, se kterou letíte první úsek cesty.

Uděláte online check-in za nás?

Online check-in vyřizujeme pro pasažéry, kteří si ke své letence zakoupili prémiový servis nebo si tuto službu dodatečně zakoupili. Tato možnost je dostupná v případě, že letecká společnost od klientů nevyžaduje žádnou další kontrolu či verifikaci. Pro dokoupení této služby nás neváhejte kontaktovat.

Cestující, kteří tuto službu nemají zakoupenou, si musí online check-in provést sami podle pokynů uvedených v potvrzujícím e-mailu.

Budeme sedět spolu? Jak si zakoupím konkrétní místo?

To, zda budete během letu sedět spolu, závisí na letecké společnosti a dostupnosti volných míst.

Klasické letecké společnosti obvykle pasažérům dovolují, aby si před samotným check-inem vybrali sedadla. Některé si však za rezervaci místa účtují poplatek.

Poplatek za rezervaci sedadla si účtují také nízkonákladové aerolinie. V případě, že si klient nezakoupí sedadlo předem, pasažérům jsou při online check-inu náhodně přidělena sedadla. Výjimkou je sezení s dětmi do 12 let, kdy je k dítěti automaticky přiřazena jedna dospělá osoba.

Přejete-li si sedět spolu, nebo si přejete vybrat konkrétní místo na palubě, a nevybrali jste si tuto službu hned při objednávání letenek, náš tým je připraven vám pomoci s výběrem sedadel. Stačí si službu vybrat přes Správu objednávky nebo kontaktovat náš Zákaznický servis.

Je rezervace sedadla garantovaná leteckou společností?

Rezervace konkrétního sedadla není bezpodmínečně garantována, letecká společnost může vaše zaplacené místo alokovat jinému cestujícímu z důvodu cestování s miminkem, má-li vámi vybrané místo možnost připnutí kolébky pro dítě, z bezpečnostních důvodů nebo bude-li změněn typ letadla. Pokud jste si vybrali místo u únikových východů (EXIT), může vás posádka přesadit na jiné sedadlo, pokud nesplňujete určité podmínky.

Je třeba si palubní lístky vytisknout?

Doporučujeme prokázat se palubními lístky v elektronické podobě v mobilním zařízení, pokud letecká společnost disponuje mobilní aplikací. Po stažení aplikace letecké společnosti , je třeba přihlásit se do své rezervace a provedení check-inu. Následně budete mít k dispozici své palubní lístky v elektronické podobě.

Nevím se přihlásit na stránce přepravce, co mám dělat?

Letecké společnosti nabízejí několik způsobů přihlášení se do rezervace. Pokud dostupné možnosti nefungují, zkuste místo rezervačního kódu patřící k letecké společnosti zadat číslo letenky, termín cesty, nebo se přihlaste přes jinou sekci - například přes "My bookings" / "Manage Booking" / "Online Check-in".

Ujistěte se, zda správně zadáváte rezervační kód a jméno bez diakritiky (pokud máte 2 jména/příjmení, pište je spolu) a také zda je již možnost online check-inu k dispozici.

Informace o tom, jak provést odbavení u nízkonákladových aerolinek, naleznete sepsané v mailu “Váš zakoupený let a check-in info”. Pokud přihlášení nefunguje, prosím, kontaktujte náš Zákaznický servis, rádi vám pomůžeme.

Byly informace na této stránce užitečné?