Jaké jsou možnosti uhrazení letenky?
Letenky lze uhradit různými způsoby:
- Platba platební kartou,
- Úhrada bankovním převodem online dle faktury - tato možnost je omezena s ohledem na splatnost faktury,
- Úhrada přímým vkladem na jeden z našich účtů - přímo v jedné z bank, kde máme vedené účty,
- Úhrada platebním tlačítkem - která má oproti klasickému převodu výhodu, že platba proběhne rychleji,
- PlatímPak - pro využití této služby není nutné, abyste byl klientem Raiffeisenbank. Článek k více informacemi naleznete ZDE
- Dárkovou poukázkou – poukázku lze uplatnit v posledním kroku objednávky při výběru způsobu platby.
Umožněné formy úhrady se mohou lišit v závislosti na typu letecké společnosti. U některých letenek přepravci určují kratší dobu splatnosti resp. limit na vystavení letenky. Přepravci také mohou do vaší rezervace zaslat notifikaci o zkrácené splatnosti letenky - v takovém případě váš bude náš Zákaznický servis kontaktovat. V případě koupě letenky nízkonákladové letecké společnosti (např. Ryanair) prostřednictvím našeho portálu, je dostupná pouze platba platební kartou a platebním tlačítkem.
Co je třeba prověřit před platbou letenek?
Při platbě kartou si zkontrolujte aktivaci služby platba přes internet. Zároveň si zkontrolujte povolený denní limit. Na platební kartě musí být k dispozici dostatečné množství finančních prostředků. Bezpečnostní systém někdy může vyžadovat, aby se jméno prvního pasažéra shodovalo se jménem vlastníka karty. Před samotnou úhradou doporučujeme zkontrolovat si data a časy letů, destinace, jména a příjmení cestujících, data narození a připlacená zavazadla, případně další služby zahrnuté v objednávce. Pelikán není zodpovědný za vzniklé škody způsobené v důsledku uvedení nesprávných údajů.
Moje platba kartou byla neúspěšná, mám možnost uhradit letenku znovu?
Ano, v sekci Správa objednávky máte možnost provést platbu znovu ve stanovené lhůtě. Pro přihlášení do vaší rezervace vám stačí pouze rezervační kód, který jste obdrželi v potvrzovacím e-mailu a vaše příjmení.
Bude platba na účet převedena v den zaplacení?
V případě, že jste platili kartou, vkládali peníze na náš účet nebo provedli bankovní převod v rámci jedné banky, peníze by měly být připsány na náš účet do několika hodin (s výjimkou odeslání úhrady večer nebo o víkendu/svátek kdy už banky nemusí stihnout úhradu odeslat týž den). V případě, že jste peníze poslali na náš účet z jiné banky, např. ze Slovenské spořitelny do VÚB Banky, peníze budou připsány na náš účet nejdříve až následující den.
Počítá se provedení platby od provedení transakce, nebo až po přijetí na účet?
Platba za letenku je považována za uhrazenou v momentě připsání platby na některý z našich účtů. O úspěšné platbě vám přijde potvrzovací e-mail. Pokud jste tento mail neobdrželi, zkontrolujte si správnost variabilního symbolu, který jste zadávali při převodu. Pokud jste potvrzení o úhradě neudrželi ani po uplynutí 5ti hodin, prosím, kontaktujte nás.
Proč je splatnost faktury do dnešního dne do 21:00?
Společnost Pelikán u klasických leteckých společností garantuje cenu letenky pouze v den rezervace. Z tohoto důvodu je splatnost faktury při platbě převodem nebo vkladu do banky omezena na max. 21:00 hod. daného dne. Máte-li rezervaci, kterou jste nestihli uhradit do 21:00 hod., máte možnost úhrady platební kartou, přes sekci Správa objednávky. Při platbě platební kartou nebo platebním tlačítkem se zpravidla splatnost automaticky posouvá na 23:30 hod., nebo tak jak je uvedeno na faktuře.
Při koupi letenek nízkonákladových společností (např. Ryanair, EasyJet, Wizzair) prostřednictvím našeho portálu je platba možná platební kartou, případně platebním tlačítkem do 30 minut.
Je možnost prodloužení splatnosti faktury?
V případě, že jste fakturu nestihli uhradit v rámci její splatnosti, doporučujeme vám v době otevíracích hodin kontaktovat náš Zákaznický servis. Naši specialisté ověří aktuální cenu a dostupnost objednaných letů.