Skip to main content
Na letišti

Čím se mám prokázat na letišti?

Na letišti je třeba se prokázat platným cestovním dokladem nebo pokud jste provedli online check-in, tak i palubními lístky. V případě nízkonákladových leteckých společností důrazně doporučujeme mít palubní lístky s sebou, protože jejich vytištění na letišti bývá zpoplatněno dle ceníku přepravce. V závislosti na destinaci (hlavně u letů mimo schengenské hranice) může být vyžadováno také potvrzení o platných vízech nebo adrese pobytu. Je třeba, aby si každý cestující ověřil podmínky pro vstup/tranzit/ cílovou destinaci předem na stránkách ministerstva zahraničních věcí MZV.

Co mám dělat, když má můj let zpoždění a já nestihnu navazující let?

V případě, že zmeškáte navazující let, který je součástí vaší jedné rezervace (itineráře) z důvodů na straně letecké společnosti (např. kvůli zpoždění či zrušení letu, ale i overbooking či jiné situace), máte nárok na zajištění náhradního letu do vaší cílové destinace Za určitých okolností vám může vzniknout nárok na kompenzaci ve smyslu evropského nařízení EU 261/2004.

Zajistit náhradní let v takových situacích umí pouze operující dopravce na letišti nebo dopravce, na kterého jsou letenky vystaveny. Náš tým, ve výše zmíněných situacích již nemá právo zasahovat do vašich letenek a provést tak změny.

V případě, že vám vznikl nárok na finanční kompenzaci ve smyslu EU 261/2004, můžete o kompenzaci požádat i po návratu domů, tedy po ukončení celé cesty. Obraťte se přímo na leteckou společnost přes webovou stránku nebo můžete požádat o pomoc námi doporučenou společnost APRA.EU.

Byl mi odepřen nástup do letadla. Co mám dělat?

Důvodů k odmítnutí nástupu do letadla může být několik, například bezpečnostní důvody, nedodržení podmínek pro vstup do dané země ze strany cestujícího (např. chybějící platná víza / cestovní doklad), neshodující se údaje na letence a cestovním dokladu, atp.

V případě, že vám personál letecké společnosti odepře nástup na palubu letadla, ověřte si přesný důvod pro zamítnutí vstupu s personálem a zkuste prověřit možnosti změny letenky na jiný let. Vyžádejte si potvrzení o zamítnutí nástupu. Pokud vám nemohou pomoci přímo na letišti, můžete se obrátit na naše specialisty, kteří však také nejprve prověřují okolnosti situace a podmínky letenky s dopravcem.

Jde-li o tzv. overbooking (více prodaných letenek, než je míst na letadle) letecká společnost by měla cestujícím zajistit náhradní let. V takových případech je třeba situaci dořešit přímo na letišti s leteckou společností.

Umíte mi pomoci, pokud potřebuji vyřídit kompenzaci za zpožděný let/ zrušený let/ zmeškaný navazující let/ odmítnutí nástupu do letadla/ ztracená/poškozená/zpožděná zavazadla?

Smlouva o přepravě je uzavřena mezi leteckou společností a cestujícím. Vzhledem k tomu, že naše společnost nemá pravomoc k vašemu zastupování v takovém řízení, doporučujeme se obrátit na leteckou společnost, která let operovala. Žádost vyplníte přímo na jejich webu. Kompenzaci za zpožděný / zrušný let / zmeškaný navazující let / zamítnutý nástup vám může zprostředkovat i společnost APRA.EU.

Byly mi odcizeny / ukradené doklady. Co mám dělat, s čím se mám prokázat na letišti?

Událost je nutné ohlásit na místní policii, kde vám vystaví doklad o odcizení. Následně kontaktujte a nahlaste situaci na konzulát/velvyslanectví, kde vám za poplatek vydají náhradní doklad - nouzový občanský průkaz nebo pas. Ten je použitelný pouze na danou cestu domů. Ideální je mít vytištěny fotokopie cestovního pasu nebo občanského průkazu pro snazší a rychlejší identifikaci (nebo fotografie v mobilním telefonu).

Rady, jak na cestách vyřešit problém najdete i ZDE.

Byly informace na této stránce užitečné?