Skip to main content
Zavazadla

Které předměty nemohu přepravovat v příručním zavazadle?

Obecně je zakázáno přepravovat nebezpečné stlačené plyny a zápalné látky, zbraně, zapalovače, ostré předměty a bojové předměty, které mohou ohrozit posádku letadla. Nedoporučuje se přepravovat jídlo, protože taková přeprava jednak podléhá regulacím aerolinek ai exportním a importním omezením daných zemí. Na palubě lze přepravit klasické léky (tablety) v množství přiměřeném pro osobní použití, pokud jsou však léky speciální (např. Inhalátory), je třeba je přepravit v originálním balení as lékařským předpisem v anglickém jazyce. Na palubě letadla by měly být přepraveny pouze věci, které jsou nezbytné během letu.

Mohou se tekutiny přepravovat v příručním zavazadle?

Je možné přepravit maximálně jeden litr tekutin v obalech ne větších než 100ml. Pokud bude obsah tekutiny menší než 100ml ale bude v obalu větším než jak 100ml, tento předmět neprojde přes bezpečnostní kontrolu na letišti. Tekutiny musí být vloženy do igelitového sáčku v objemu max. 1 litr.

Jak přepravovat cenné předměty?

Naše agentura nedoporučuje vkládat jakékoliv cenné předměty do zavazadla, které půjde do podpalubí. Jakékoliv předměty s vyšší hodnotou se doporučuje přepravovat v příručním zavazadle, kterou budete mít s sebou na palubě letadla. Předměty jako počítače a fotoaparáty povolují klasičtí letečtí dopravci přepravovat bez poplatku, doporučujeme však přepravu prověřit na webstránce aerolinek nebo na našem zákaznickém centru.

Jaké jsou hmotnostní a rozměrové limity pro zavazadla?

Každá letecká společnost předepisuje jiné limity pro přepravu zavazadel. Zavazadla, které dáváte do podpalubí má větší váhové a rozměrové limity jako příruční zavazadlo. Pro bližší informace o povolených rozměrech a hmotnosti zavazadel ve Vámi vybraném / zarezervovaném létě se informujte na stránkách dopravce nebo prosím kontaktujte naše zákaznické centrum.

Je zavazadlo do podpalubí zahrnuto v ceně letenky?

To, zda máte zavazadlo zahrnuto v ceně letenky závisí od konkrétní letecké společnosti, se kterou letíte. Nízkonákladové letecké společnosti nenabízejí odbavení zavazadel v ceně letenky a je tedy nutné si ho dokoupit při rezervaci nebo při online odbavení. Některé klasické letecké společnosti upouštějí od zavazadel zahrnutých v ceně letenky u některých, zpravidla těch nejnižších tarifů. Při nákupu letenky na www.pelikan.cz je v rezervačním formuláři zobrazeno, jestli je zavazadlo do podpalubí zahrnuta v ceně letenky.

Je nutné si vyzvednout zavazadla při každém přestupu?

U většiny letů vaše zavazadla přeloží zaměstnanci letiště z letadla do letadla, pokud máte všechny přestupy na jedné letence / v jedné rezervaci. Výjimku tvoří letenky s přestupem v USA a s konečnou destinací v USA, u kterých vždy musíte zavazadla vyzvednout, přenést přes imigrační a pasovou kontrolu a následně předat na univerzální zavazadlový pás hned za imigrační kontrolou, a letenky s kombinací některých leteckých společností, které nejsou partnery v alianci. V každém případě doporučujeme si přesun zavazadel prověřit přímo na letišti před odletem během check-inu. Pokud máte dvě separátní letenky / rezervace, Vaši podpalubní zavazadla si musíte po přeletení první části / letenky vyzvednout a znovu odnést na check-in přepážku. Přesun zavazadel v každém případě doporučujeme ověřit přímo při odbavení zavazadel na letišti.

Přeprava sportovního příslušenství (Je to možné? Poplatky?)

Přepravu sportovního příslušenství je nutno vyžádat a objednat ještě před odletem, ne až na letišti. Podmínky a případně omezení přepravy speciálního sportovního příslušenství doporučujeme prověřit na zákaznickém servisu Pelikan.cz ještě před úhradou letenky, nakolik podmínky přepravy se liší podle jednotlivých přepravců

Jak postupovat v případě zpoždění / ztráty zavazadla?

Pokud se vaše zavazadlo ztratí, poškodí či zpozdí, výše náhrady je maximálně 1 220 €. Uplatnit si ji nemůžete, pokud letecká společnost podnikla veškerá nezbytná opatření k zabránění škodám nebo pokud je nebylo možné provést. V případě poškození zavazadel musíte podat stížnost do 7 dnů od jejího přijetí. Pokud se jedná o zpoždění, lhůta je maximálně 21 dní. Stížnost je třeba podat přímo u letecké společnosti na letišti a následně přes webové stránky dopravce.

Rozdíl mezi příruční a odbavení zavazadel?

Každý cestující (kromě kojenců) si může vzít s sebou na palubu jedno příruční zavazadlo limitovaných rozměrů a váhy v závislosti na letecké společnosti. Maximální váha příručního zavazadla je v závislosti od leteckých společností od 6 do 12 kg. Přesné informace o rozměrech a váze příručního zavazadel najdete v příloze emailu s objednaným letenkou. Podpalubní zavazadlo je přijaté k přepravě před odletem na letišti na příslušné přepážce letecké společnosti. Zavazadlo je limitováno váhou uvedenou výše. Přepravu nadrozměrné zavazadel je třeba si předem ověřit na zákaznickém servisu nebo u letecké společnosti.

Jaká je povolená váha / rozměry zavazadel? Kolik kg zavazadla je v ceně?

V případě, že jste si letenku už zarezervovali, přihlaste se na stránce Pelikan.cz do kontroly rezervace pomocí příjmení jednoho z cestujících bez diakritiky a rezervačního kódu uvedeného v emailu od Pelikan.cz. Zde najdete informace o zavazadlech v ceně Vaší letenky. Konkrétní informace (přesné rozměry a váha, dokoupení extra zavazadla) najdete přímo na stránce leteckého přepravce. V případě, že jste si letenku ještě nevybrali, Pelikan.cz Vám informace o zavazadlech při vyhledaných letech zobrazuje přímo ve výsledcích vyhledávání a také v rezervačním formuláři.

Byly informace na této stránce užitečné?