Skip to main content
Pojištění

Jaké pojištění mi můžete zabezpečit?

Při rezervaci letenek nebo pobytů máte možnost si přikoupit i pojištění, které poskytuje Evropská cestovní pojišťovna. Na výběr máte dva zakladní balíčky. Levnější balík STORNO kompenzuje zrušení objednaných služeb/produktů ze zdravotních nebo jiných vydokladovaných příčin až do výše 90 % sumy.

Rozšířený balík ISTOTA nabízí kromě pojištění STORNO (s rozšířenými pojistnými důvody storna) i klasické úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti, léčebných výloh a zavazadel. Pokud si přejete připojistit pouze podpalubní zavazadlo, nabízíme také samostatné pojištění zavazadel. Pojištění zahrnuje náhradu při poškození, krádeži, zničení nebo ztrátě zavazadla, náhradu cenných věcí a jiné. Více informací o pojistných produktech naleznete ZDE nebo přímo při vytváření objednávky.

Vyplatí se mi zakoupit pojištění storna? Jaký je průběh při uplatnění storna? Kdy se mi vrátí platba za stornované letenky/dovolenou?

Proč je důležité mít letenky nebo dovolenou pojištěné? V životě každého mohou nastat nepředvídatelné události, kvůli kterým nelze odcestovat. Letecké společnosti obvykle nabízejí nerefundovatelné letenky, proto pokud nebudete moci odletět například z vážných zdravotních důvodů, letenky vám propadnou ve prospěch letecké společnosti, nebo se vám vrátí jen zlomek z některých letištních poplatků.

Postup v případě pojistné události je u klasických leteckých společností následující:

Pokud onemocníte a nemůžete nastoupit na cestu, vyžádáte si online storno formulář na našem Zákaznickém servisu, který snadno vyplníte online. Po správném vyplnění zašleme vaši žádost o refundaci letenek do letecké společnosti, která vám vrátí adekvátní částku dle podmínek letenky. Po ukončení refundačního procesu (může trvat více než 6 týdnů) od nás obdržíte dobropis s refundovanou částkou od letecké společnosti. Po přijetí dobropisu k letence nás, prosím, kontaktujte. Zašleme vám částečně vyplněné Hlášení o pojistné události a na jeho základě si následně můžete uplatnit pojistnou událost přímo v Evropské cestovní pojišťovně, která posoudí její oprávněnost.

Postup je v případě pojistné události u nízkonákladových aerolinií jiný, protože storno poplatky jsou ve výši 100 % ceny letenky. V tomto případě od nás obdržíte prohlášení o nerefundovatelnosti, na jehož základě můžete uplatnit pojistnou událost přímo v Evropské cestovní pojišťovně, která posoudí její oprávněnost.

Zahrnuje pojištění ISTOTA i pojištění storna letenky?

Ano, pojištění ISTOTA je komplexní pojištění, které v sobě obsahuje i pojištění STORNO, a jeho podmínky rozšiřuje o další krytí, které neposkytuje standardní pojištění STORNO.

Je možné si dokoupit pojištění později k již zaplacené letence nebo pobytu?

Ano, je to možné, avšak v případě pojištění STORNO se po dodatečném zakoupení aplikuje 10-ti denní ochranná lhůta, tzn. pojistné krytí začíná až 10. dnem po uzavření pojištění (toto se vztahuje i u balíčku ISTOTA na část storna). Pojištění si můžete dokoupit přímo ve Správě objednávky online nebo kontaktováním našeho Zákaznického servisu.

Když budu mít pojištění STORNO, znamená to, že si mohu letenku/pobyt kdykoliv stornovat?

V případě, že si k letenkám / pobytu zakoupíte pojištění STORNO, můžete jej využít na storno objednávky v případě, že na let nemůžete nastoupit z vážných důvodů, které jsou uvedeny v pojistných podmínkách pojišťovny. Stornovat mohou kvůli jedné pojistné události i všichni ostatní pojištění rodinní příslušníci, kteří s vámi cestují /měli cestovat nebo další 3 pojištění spolucestující bez rodinného vztahu k vám. Je důležité, aby si pasažér pojistné podmínky přečetl. Pro objasnění informací, prosím, kontaktujte náš Zákaznický servis.

Kolik procent z ceny se mi vrátí ze storna letenky, nebudu-li moci odletět ze zdravotních či jiných důvodů, které jsou kryty pojištěním?

Po ukončení refundačního procesu a po uznání pojistné události pojišťovnou se vám vrátí částka, která bude krýt 90% ceny objednávky. Do celkové refundované částky se nezapočítává částka vynaložená na pořízení pojištění.

Je pojištění ISTOTA časově omezené?

Pojištění ISTOTA je časově omezené pouze u jednosměrných letenek. Pojištění je v tomto případě platné maximálně do 22 dní pobytu.

Je pojištění STORNO časově omezené?

Pojištění STORNO není časově omezeno, protože je platné od momentu úhrady, po celou dobu pobytu v zahraničí, až do momentu příletu.

Je možné uhrazené pojištění zrušit a požádat o vrácení finančních prostředků?

Pojištění letenek pro případ storna platí od momentu úhrady a od tohoto momentu je klient pojistně chráněn. Nárok na vrácení uhrazené částky za pojištění proto nevzniká. To platí i při pojištění ISTOTA, neboť v sobě zahrnuje i pojištění STORNA.

Co se stane s pojištěním, pokud mi letecká společnost změní datum / čas odletů?

Pokud jste měli k vaší letence zakoupené pojištění a změnilo se datum odletu či příletu, vaše aktuální pojistná smlouva nebude platná na nová data. Za účelem úpravy vaší pojistné smlouvy vám doporučujeme v co nejkratší době kontaktovat náš Zákaznický servis.

Pokud se datum neměnilo, letecká společnost však změnila odletové časy, původní pojistná smlouva zůstává platná a není třeba ji měnit.

Co se stane s pojištěním, pokud jsem si dobrovolně měnil/měnila datum/destinaci/jméno na letence?

Změna původní pojistné smlouvy v tomto případě není možná. Je možné si ke změněné letence/pobytu zakoupit nové pojištění.

Byly informace na této stránce užitečné?