Skip to main content
Lowcost - nízkonákladové letecké společnosti

Co znamená lowcost?

Lowcost je označení nízkonákladových leteckých společností, které nejsou v letecké asociaci IATA, například Ryanair, WizzAir, EasyJet, German Wings, Jet2, Norwegian, Pegasus Airlines, Smart Wings, Sun Express, Transavia, Vueling a pod. Většina z nich na palubě nenabízí cestujícím jídlo, nemá v ceně letenky podpalubí zavazadla, ale jen příruční. Na druhé straně, ceny letenek jsou nižší a změny jména či data letu flexibilnější (za poplatek). I tyto letecké společnosti však splňují přísná bezpečnostní kritéria, jako kterékoliv jiné aerolinie.

Jak je možné uhradit platbu za letenky nízkonákladových dopravců?

Při koupi letenky nízkonákladové letecké společnosti prostřednictvím našeho portálu je platba možná platební kartou, platebním tlačítkem, PlatímPak, nebo dárkovou poukázkou.

Jak zjistím, že rezervace letenky proběhla úspěšně?

Po zaplacení objednávky se objeví hláška potvrzující platbu a na váš e-mail obdržíte potvrzení o uhrazení. Následně probíhá zpracování objednávky. Po úspěšném dokončení objednávky od nás obdržíte e-mail s podklady k platné rezervaci letenek včetně rezervačního kódu a dalšími informacemi ohledně vaší letenky. Ve výjimečných situacích, kdy rezervace nebude vytvořena úspěšně, např. z důvodu změny ceny či dostupnosti letenky, vás budeme kontaktovat.

Jaká zavazadla mám v ceně letenky při cestování s nízkonákladovou leteckou společností?

Většina nízkonákladových leteckých společností v ceně letenky zahrnuje pouze malou osobní věc, která musí být během letu umístěna pod sedadlem před vámi. Konkrétní informace o povolených rozměrech příručního zavazadla je třeba si zkontrolovat při objednávání letenek v části "Informace o zavazadlech", případně dodatečně ve Zprávě objednávky nebo v e-mailech.

V případě zájmu o klasický příruční kufr větších rozměrů je zpravidla možné si dokoupit službu Priority boarding, která tato zavazadla obsahuje. Pro ověření podmínek a možností dokoupení zavazadla konkrétní nízkonákladové letecké společnosti nás neváhejte kontaktovat.

Je nutné provést online check in?

Služba check-in na letišti je u většiny nízkonákladových společností zpoplatněna. Z toho důvodu doporučujeme, abyste online check-in provedli přímo na webové stránce příslušné letecké společnosti nebo v jejich mobilní aplikaci. Po úspěšně provedeném online check-inu vám systém automaticky vygeneruje palubní lístek (boarding pass), který je třeba mít s sebou vytištěn nebo v elektronické podobě/v mobilní aplikaci přepravce. Instrukce pro provedení online check-inu naleznete v potvrzujícím e-mailu "Váš zakoupený let a check-in info:".

Check-in lze provést i přímo na letišti, je nutno počítat s vyšším poplatkem za službu dle aktuálního ceníku letecké společnosti.

Jsou letenky nízkonákladových přepravců stornovatelné?

Letenky nízkonákladových leteckých společností jsou podle jejich přepravních podmínek nestornovatelné a nerefundovatelné. Pokud na let nenastoupíte, letenky propadnou ve prospěch letecké společnosti. Pokud jste si k letence zakoupili na našem portálu i pojištění, pojistnou událost lze nahlásit přímo do Evropské cestovní pojišťovny. V případě uznané pojistné události vám může být proplaceno až 90 % z ceny letenky.

Jsou letenky nízkonákladových přepravců měnitelné?

Nízkonákladoví přepravci umožňují změnu dat i destinace, avšak poplatky za změnu jsou někdy vyšší než koupě nových letenek. Máte-li zájem o změnu, napište nám váš požadavek přes kontaktní formulář nebo e-mail. Rádi vám prověříme přesný poplatek za změnu.

Co se stane, když nevyužiji první let v mé rezervaci? Zůstane mi platný zpáteční lístek?

U většiny nízkonákladových leteckých společností není problém, pokud při rezervaci nevyužijete první úsek. Letenka stále platí i na zpáteční cestu.

Byly informace na této stránce užitečné?