Skip to main content

 

 

 

 

Po vytvoření objednávky

Je možné zarezervovat si konkrétní místo v letadle?

Konkrétní místo v letadle lze zarezervovat přímo při online rezervaci letenky nebo dodatečně přes náš Zákaznický servis. Tato služba může být zpoplatněna leteckou společností. Další možností je rezervace sedadla až během provádění check-in registrace (online na stránce přepravce nebo přímo na letišti), tedy přihlášení k odletu. Přepravce má vyhrazené právo na změnu rezervovaného sedadla.

Můžu si vybrat speciální jídlo na palubě letadla?

Standardně je možné si vybrat konkrétní speciální jídlo pouze na mimoevropských letech a v závislosti na letecké společnosti, která daný let provozuje. Některé aerolinky nepovolují výběr jídla ani při mimoevropských letech. Vaši preferenci jídla prosím uveďte během rezervace do poznámky na konci rezervačního formuláře a my vám jídlo od letecké společnosti zkusíme vyžádat. Pro vyžádání jídla nás můžete kontaktovat i kdykoli po úhradě letenky, až do 72 hodin před odletem.

Kde najdu letenku, číslo letenky s QR kódem?

Po dokončení objednávky vám přijde potvrzovací email s platnou vystavenou rezervací letenek a důležitými informacemi. Přílohou je rozpis zakoupených letů se všeobecnými informacemi pro každého pasažéra a faktura. U klasických leteckých společností je to příloha pojmenovaná "ETICKET + vaše jméno", která přijde v emailu ""Potvrzení o zaplacení"" a obsahuje také číslo letenky (vyznačeno oranžovou barvou na pravé straně).

QR kód naleznete pouze na bording pase / palubním lístku, po provedení online/letištním check-inu. Více informací k check-inu naleznete v záložce: "Check-in, výběr sedadel a palubní lístek".

Nízkonákladové letecké společnosti elektronické letenky (e-jízdenky) nevystavují, po dokončení objednávky vám proto přijde e-mail "Váš zakoupený let a check-in info" a rozpis letů má pouze informativní charakter. Potvrzením o zakoupených letenkách je samotný rezervační kód, jehož prostřednictvím si můžete letenky kdykoliv zkontrolovat přímo u přepravce a před odletem provést online check-in.

Mám na letence jméno bez diakritiky a bez mezer, je to v pořádku?

Rezervační systémy leteckých společností nemusí rozpoznávat speciální lokální znaky. Jména pasažérů jsou proto vždy uváděna v mezinárodním tvaru bez diakritických znamének a bez mezer. Jedná se o standardní postup a rezervace je v pořádku."

Označením MR (z angličtiny mistr - pan) a MRS (z angličtiny mistress - paní) v letence identifikuje letecká společnost mužský nebo ženský rod pasažéra.

Když letecká společnost zruší můj let, na co mám nárok?

Pokud letecká společnost zruší let, který je na Vaší zakoupené letence, tak Vám buď poskytne náhradu nebo případně plnou refundaci letenky. O této změně ao možnostech alternativních letů se informujte na zákaznickém servisu prostřednictvím telefonické linky nebo e-mailu.

Dostanu po zaplacení letenky fakturu pro firemní účetnictví?

Pokud jste zadávali při objednávce firemní údaje, po zaplacení letenky vám bude na e-mail společně s letenkou a objednanými službami zaslána i vyúčtovací faktura, kterou můžete založit do svého účetnictví.

Je možné rezervaci letenky před zaplacením změnit?

Ano, stačí kontaktovat náš Zákaznický servis a může být provedena jakákoli změna a nový přepočet ceny.

Je rezervace nezávazná?

Všechny rezervace vytvořené na stránkách pelikan.cz jsou až do zaplacení nezávazné a mohou být kdykoli bez poplatku zrušeny.

Co jsou APIS údaje?

APIS údaje jsou dodatečné informace cestujících, které je nutné doplnit při letech do určitých zemí (USA, Asie, atd. ...). Tyto informace zahrnují:

Číslo cestovního dokladu
Místo vystavení cestovního dokladu
Datum vypršení platnosti cestovního dokladu
Datum narození cestujícího
Pohlaví cestujícího
Národnost cestujícího

V některých případech je třeba doplnit i adresu pobytu v zahraničí.

K čemu slouží správa objednávky?

Správa objednávky slouží k prohlížení Vašeho itineráře, lze odtud provést platbu, vytisknout si letenku, případně storno formulář, pokud jste nuceni letenku stornovat. Je zde také možné vložit APIS údaje, které je nutné vyplnit při cestování do některých zemí.

Mám zájem dostávat aktuální akční nabídky na mail. Jak se přihlásím k odběru?

Pro přijímání pravidelných newsletterů obsahujících aktuální akční nabídky je třeba se zaregistrovat na stránce: https://www.pelikan.cz/cs/newsletter-prihlaseni. Stačí zadat svou e-mailovou adresu a následně vám začnou pravidelně chodit nabídky od naší společnosti.

Byly informace na této stránce užitečné?