Skip to main content
Před a během pobytu

Potřebuji víza do mé tranzitní a cílové destinace?

Informace o vízové povinnosti do vaší tranzitní a cílové destinace uvádíme přímo v nabídce pobytu a klient je s touto informací seznámen před vytvořením objednávky. Přesné informace jsou zveřejněny na stránkách Ministerstva zahraničních věcí a evropských záležitostí.

Umí Pelikan.cz zprostředkovat potřebná víza?

Pelikán vie sprostredkovať vybavenie elektronických žiadostí ESTA, ETA, eVisa a pod.

V případě, že si přejete získat bližší informace o zprostředkování víz, kontaktujte prosím náš Zákaznický servis.

Cestování do USA po návštěvě Kuby

Osoby, které navštívili po 1. březnu 2011 Irák, Severní Koreu, Sýrii, Írán, Súdán, Libyi, Somálsko nebo Jemen, nebo od roku 2021 Kubu, nebo jsou státním občanem Iráku, Sýrie, Severní Koreji nebo Súdánu, nemohou cestovat do amerických v rámci Visa Waiver Program (cestovní autorizace ESTA), ale je třeba požádat o udělení víza na zastupitelském úřadě Spojených států amerických v země jejich pobytu.

Nejsem občan ČR. Na co musím při vstupu do dané země dbát?

Cestující, kteří nejsou občany ČR, by se měli před cestou informovat na příslušné ambasádě nebo na konzulátu. Jelikož vstupní podmínky se příležitostně mění, a pro nouzové pasy platí jiné vstupní podmínky, prosíme naše klienty, aby se sami informovali na příslušných úřadech. Pro přesnější informace nebo v případě pochybností doporučujeme kontaktovat Ministerstvo zahraničních věcí. Konečná odpovědnost splnění vstupních požadavků v den odletu spočívá na cestujících.

Platnost mého pasu skončí o 3 měsíce, co mám dělat?

Do většiny zemí (mimo zemí EU, Švýcarska a Norska) stále potřebujeme platný cestovní doklad. Váš pas by měl být platný ještě minimálně 6 měsíců po návratu z pobytu a ujistěte se, že v pase máte minimálně 2 volné stránky pro záznam o vízech. Pokud je platnost cestovního dokladu kratší, rozhodně vám doporučujeme co nejdříve si vybavit nový cestovní doklad.

Pokud je na zájezd nutná delší platnost cestovního dokladu nebo větší počet volných stránek v pase, případně další podmínky, upozorníme vás.

Mám zájem o doplňkové služby. Jak mám postupovat?

Doplňkové služby je možné objednat e-mailem nebo telefonicky. V případě kontaktování Zákaznického servisu před úhradou vám bude požadovaný produkt přidán do objednávky a odešle se vám upravená zálohová faktura. V případě, že se rozhodnete o doobjednání doplňkové služby po zaplacení vytvořené objednávky, odešleme vám na e-mail novou zálohovou fakturu s pokyny ke platbě.

Mám zájem o transfer z letiště do hotelu. Jak postupovat?

V případě, že máte zájem o objednání transferu kontaktujte prosím náš Zákaznický servis. Uveďte prosím váš rezervační kód, počet cestujících a požadovaný druh transferu. Ověříme a nabídneme vám privátní transfery, autobusové transfery do / z hotelu nebo do / z centra města.

V ceně pobytu je pouze příruční zavazadlo. Jak si mohu dokoupit zavazadla do podpalubí?

Podpalubní zavazadla lze standardně přidat přímo během online objednávky. Pokud taková možnost není dostupná, o ceně zavazadla se můžete informovat na našem Zákaznickém servisu telefonicky nebo e-mailem. Naši specialisté vám nabídnou dostupné možnosti a ceny. Následně vám vytvoříme zálohovou fakturu na požadovaná zavazadla, kterou můžete uhradit převodem, platební kartou nebo přímým vkladem na jeden z našich účtů.

Jaká velikost a hmotnost příručního zavazadla je povolená?

Pasažér má obvykle povolenou bezplatnou přepravu příručního zavazadla, omezení se mohou lišit podle konkrétního dopravce, třídy a/nebo trasy, jakož i typu letadla. Omezení jsou uvedena při objednávce.

Standardní leteckí dopravci povolují na palubách svých letadel 1 ks příručního zavazadla s váhou od 6 do 10 kg, v závislosti na dopravci a přepravní třídě + 1 doplněk (dámská kabelka, notebook, fotoaparát).

Pro většinu nízkonákladových společností platí možnost vzít si na palubu pouze 1 ks příručního zavazadla, což je většinou jen velikost batohu.

Pro konkrétní informace opět doporučujeme zkontrolovat přímo stránku letecké společnosti. V případě, že si přejete získat bližší informace o vašem zavazadle, kontaktujte prosím náš Zákaznický servis.

Co je možné sbalit do příručního zavazadla?

Objem tekutin povolených k přepravě v příručním zavazadle je stanoven na maximální množství 1 000 ml. Tekutiny musí být baleny v průhledných obalech v maximálním objemu 100 ml / kus a umístěny do průsvitného uzavíratelného sáčku.


Cestující má právo vzít si s sebou léky i jiné tekutiny, které potřebuje ze zdravotních důvodů nutně po dobu trvání letu na palubě. Také si může vzít speciální diety či potravu pro dítě, potřebnou během letu a pobytu v zahraničí. Objem léků a takových tekutin nemusí splňovat předepsaný objem balení do 100 ml, avšak cestující musí předložit důkaz o jejich původu a nezbytnosti jejich potřeby během letu (většinou lékařské potvrzení).


Na palubu letadla je povoleno vzít notebook, fotoaparát, mobilní telefon, videokameru či kabelku. Všechny předměty musí být v rámci povolené příručních zavazadel.


Na palubě letadla je zakázáno převážet jakékoliv předměty ohrožující zdraví nebo bezpečnost. Mezi takové předměty patří: ostré předměty, střelné zbraně, kosmetické gelové i tekuté kapaliny přesahující povolený objem 100 ml. Cestující je povinen informovat se přímo u konkrétního dopravce.

Přeprava nebezpečných předmětů.

Z bezpečnostních důvodů není možné přepravovat v zavazadlech nebezpečné předměty, s výjimkou zvláštního povolení k jejich přepravě. Mezi nebezpečné předměty patří: stlačené plyny, žíraviny, výbušniny, hořlavé tekuté a pevné látky, radioaktivní materiál, oxidační materiály, jedy, infekční látky a kufříky s nainstalovaným poplašným zařízením. Z bezpečnostních důvodů mohou platit i další omezení. Cestující je povinen informovat se přímo u konkrétního dopravce.

Je v ceně pobytu průvodce nebo delegát? Bude mě někdo čekat na letišti?

Naší specializací je vyhledávání nejvýhodnějších kombinaci a produktů za nejnižší cenu. Nabídku pobytů máme rozdělenou do několika kategorii a v některých pobytech je zahrnut i průvodce.


Při dovolených od jiných cestovních kanceláři jsou v ceně zahrnuty i služby delegáta.


Některé pobyty zahrnují transfer z letiště se soukromým řidičem, který vás bude čekat s tabulkou a jménem na letišti v příletové hale.


Všechny tyto informace naleznete v příloze "Informace o objednávce pobytu / zájezdu", kterou jste obdrželi v e-mailu spolu s objednávkou.

Jak se dostanu do hotelu s MHD?

Při konkrétních akčních pobytech je v části "Cesta do hotelu" popis, jak se dostanete do hotelu využitím místní městské hromadné dopravy.

Kde po příletu na letiště najdu stanovisko autobusů společnosti Terravision?

Po příletu vyhledejte na informačních letištních tabulích znak zastávky autobusů společnosti Terravison. Řidiči autobusu se prokážete platným a vytištěným lístkem. Na každém jednom autobusovém lístku společnosti Terravision je zobrazena mapka zastávek autobusů společnosti.


Při pobytu ve městě Řím si pro cestu zpět na letiště musíte předem vyměnit voucher "Terravision Cafe" za kupón, kterým se prokážete u řidiče ve směru na letiště. Terravision Cafe se nachází vedle zastávky odjezdu autobusu.

Co je třeba provést po příjezdu do hotelu?

Po příjezdu do hotelu jste povinen předložit na recepci "Hotelový voucher" - ubytovací poukaz, který potvrzuje váš nárok na ubytování v hotelu.


Ve většině hotelů je klient oprávněn v den příchodu na registraci check-in a využívat hotelové služby až po 14:00 hod. Uvedené znamená, že hotel je povinen provést vaši registraci check-in a ubytovat vás až ve výše uvedeném čase. To, zda vám hotel umožní v den příjezdu registraci check-in a využívání hotelových služeb dříve než je čas uvedený na voucheru, závisí na rozhodnutí hotelu.

Registrace check-in před 14:00 hodinou a odhlašování check-out po 10:00 hodině.

Prosíme, informujte se o možnosti registrace check-in v den příjezdu do hotelu před 14:00 hod. a možnosti odhlašování check-out v den odjezdu z hotelu po 10:00 hod., přímo na recepci hotelu. Upozorňujeme vás, že hotel je oprávněn za poskytnutí této služby účtovat Vám dodatečné zvláštní poplatky. O jejich výši se informujte na recepci hotelu.

Byly informace na této stránce užitečné?